חשיפה • פיצוץ הגז במאה שערים – בעקבות מילוי פיראטי של גז

בנצי לייזרוביץ | צילום: No Comments on חשיפה • פיצוץ הגז במאה שערים – בעקבות מילוי פיראטי של גז
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרסום ראשון: ממצאים וחקירת אירוע פיצוץ הגז שאירע בערב שבת לפני שבועיים בשכונת מאה שערים עולה כי המקום משמש למילוי פיראטי של אמגזיות בגז.

כזכור, פיצוץ הגז אירע בדירה ברחוב 'עבודת ישראל' בשכונת מאה שערים, דבר שגרם לקריסה חלקית של המבנה, ולפציעתם של ארבעה בני אדם באורח בינוני וקל.

מחקירת הכיבוי שתוצאותיה הגיעו ל'קול חי' עולה כי ככל הנראה זמן קצר קודם לכן מילאו ממיכלי גז לאמגזיות באופן פיראטי לחלוטין, ובשלב מסוים כנראה – שילוב של ניצוץ שיצא ממקרר סמוך ודליפה ממיכל הגז – יצר את הפיצוץ העז עם מיכלי הגז. אלו שנפגעו כנראה עמדו בסמיכות למקום.

בכיר בכבאות והצלה ירושלים אומר ל'קול חי' כי "הנס הגדול היה כשבדף הפיצוץ יצא לכיוון חוץ, אם זה היה נכנס לתוך הדירה ממדי האסון היו גדולים מאד עם הרבה נפגעים והרוגים".

j6ugfowa__w988h555q80

"יצויין כי יש מידע בידי המשטרה וכיבוי על מקומות רבים בעיקר בשכונת מאה שערים בירושלים שבהם יש גמחי"ם למילוי גז, גמ"ח לבלוני גז ודברים מסוכנים", לדבריו, "הסכנה היא ממשית וגדולה ובמצב כזה שיהיה דליפה או כל דבר אחר הקשור לגז האסון יהיה בממדים גדולים מאד מאד". ציין הבכיר בכבוי. "חיבור צינורות באופן פיראטי או דבר הדומה לזה יביא אסון עצום עם עשרות נפגעים".

לדבריו של הבכיר "בכבוי שוקדים בימים אלו להטמיעה בציבור החרדי את הסכנות ואף יקיימו פגישות עם רבנים לסייע ככל הניתן בדבר קיום הסכנה".

קצין נוסף בכבאות והצלה ירושלים מוסיף: "יש לנו מידע שהתופעה של גז פיראטי וחיבורים פיראטיים כולל שימוש במיכלי גז בתוך בתים בסמוך לחדרי ילדים עם חיבורים מאולתרים זאת תופעה נרחבת מאוד בשכונות החרדיות הותיקות בירושלים".



0 תגובות